Beiträge von pneuma

Der endgültige Fehler beim Laden des FranzBarock Orgel ist hoffentlich das Fehlen einer Datei namens "oco-logo.png". Ich habe die ".organ" -Datei gesucht und im Bildabschnitt auf eine solche Datei verwiesen. Es ist wahrscheinlich das Organ "Haut". Vielleicht kann EBKERLER es für uns hochladen?

Vielen Dank.

Hallo JL

Ich werde jetzt die CAEN Demo ODF für GrandOrgue hochladen. Es bietet einen sehr schönen Blick auf die Haltestellen einschließlich der französischen Pedal Controls. Hoffe, das ist es, wonach du gesucht hast.

Pneuma aus Arizona

Ich habe eine caen Demo odf und kann sie nach dem nächsten Mittwoch von meiner Reise zurückschicken. Ich freue mich darauf, das CAEN-Rotterdam ODF bei meiner Rückkehr zu testen. Vielen Dank für das Hochladen der Datei!

Hallo - In meiner Demo-Orgel von Rotterdam Marcussen scheint die Trompet 16 in der Hoofdwerk-Division zu fehlen. Ich glaube, ich habe die ODF von Augustine bekommen? Vielleicht Sonus Paradisi? Ich habe auch die ODF überarbeitet, um die Stoppnamen aus den Drawknobs zu entfernen, die keine tonalen Ressourcen im DEMO-Set hatten. Ich möchte den Marcussen Compact ODF ausprobieren. Vielen Dank für den Link! (Übersetzt aus dem Englischen ins Deutsche durch GOOGLE TRANSLATE)

Viele Gruesse aus Prescott, AZ USA :)

I learned about GrandOrgue from a friend in New Jersey several years ago. My previous experience since 1985 was CEO of an electronics company producing MIDI Converter Systems for the pipe and electronic organ industries. I just completed as my major musical retirement project a 3M+P VPO using dual QuadCore computers running on LINUX MINT 17.3 with GO ver2084. My VPO has Bass Shakers under the bench and is mostly enjoyed through use of SONY Professional Studio Monitor Headphones. I use Marcussen Laurenskerk Demo Set, Ryan Thoryk's Composite 160-rank organ, Piotr Grabowski's Friesach Eisenbarth Organ, Barton 3/7 Theatre, Lacaud Best Strings Sample Set and Walcker-Wildervank. I have many more Sample Sets but seldom use the others. I am a big fan of Huge Sforzando Registrations and Sweet String Ensembles and now have both.

Thanks to sonusparadisi and Lars Palo, we Grand Orgue users now have a nice demo of the Cavaille-Coll organ at The Abbey of St Eteinne in CAEN, France. While the registration is huge I did not vary it, but I played a MIDI downloaded recording of a Bach piece. It can be watched and listened to at

. If I were an organist and Understood proper registration it would be so much better.

The other organ playing simultaneously to round out upper-work is the free Sample Set of Walcker-Wildervank. Due to my hi-freq hearing loss I eq-ed the recording. Hope it does not hurt your ears. Loaded both organs at 20-bit, 1024 buffer and 48KHZ using 64-bit LINUX Mint with 1GB RAM. There is one tny brekup late in the piece due to overload, but it is overall worth listening to. Enjoy!

Mick - I will try to find out. If unable, I will put it up for you on the MEGA.NZ Cloud or on my own web service at windmountain.org in a special folder. - Regards, Dave Gorgas

Why is it that frequently when I check in to this forum, the language comes up Russian? Have I been hacked (hahaha). I have nothing against Russians, but just don't understand any of their language!